Dannero Travskola

På Dannero Travskola lär du dig det du vill i hästväg! Vi har verksamheten på Dannero stallbacke. Vi har kurser för barn, ungdomar och vuxna, i olika kunskapsnivåer.

I stallet på Dannero står det 8 hästar - 4 ponnyer och 4 storhästar som är väl anpassade för sitt uppdrag. Vi har även samarbete med flera gumnasium, Hästsportens Fölkhögskola och andra aktörer för att kunna erbjuda en så bred utbildning som möjligt!

På travskolan lär du dig allt från säker hästhantering till att sela och köra häst.

Vi har även fördjupningskurser för de som redan kan köra, men som vill lära sig mera.

Utöver själva körkurserna har vi även montékurser. Där behöver du ha grundläggande ridkunskaper för att börja.

Ordinarie kurspass är 2h långa, och då varvar vi teori med praktik.

Oavsett ålder och kunskapsnivå, är du alltid välkommen till oss på Dannero travskola!

linda.nasslander@dannero.travsport.se