Invigning av Årjängs nya travskola

Svensk Travsports utbildning och ungdomsavdelning var på plats när Årjäng invigde sin nya tillgänglighetsanpassade travskola. På plats var även landsbygdsminister Peter Kullberg (KD).

Lördagen den 28 september invigde Årjäng sin nya travskola som har planerats i flera år och som nu äntligen är klar. Svensk Travsport är väldigt glada över att de har lyckats bygga denna fina travskola. Det är väldigt kul och inspirerande att de nu har en travskola som är tillgänglighetsanpassad där man verkligen har tänkt på alla detaljer.
Den är anpassad både för människor och hästar, bland annat genom en rullstolsanpassad utselningsplats samt boxar för ponnyer så alla kan få hälsa och klappa på sin favorit. De har även installerat flottörer i alla vattenkoppar och höautomater i alla boxar vilket är arbetsbesparande åtgärder för personalen. Hela stallet är verkligen genomtänkt ut i varje vrå.

Årjängstravet hade även celebert besök i form av Peter Kullberg som är landsbygdsminister. Han invigde den nya travskolan men fick även prova att köra häst i tandemsulky. Det gick undan och man kunde se hur det lyste om ministern efteråt. Kanske en blivande travkusk?

Det var roligt att se så mycket folk på plats. Det bjöds på uppvisningslopp med ponny, flera barnaktiviteter och även fantastiska tårtor. Vi tackar så mycket för inbjudan till denna fantastiska dag och önskar Årjängstravet stort lycka till med sin nya travskola!

Publicerad måndag 30 september 2024.